Povestea aşa a început…

În urmă cu câteva săptămâni am fost invitată să mă înscriu în Kooperativa 2.0 , o lume a bloggerilor ieşeni, provocare pe care am acceptat-o cu mare entuziasm. Dacă la prima întâlnire cu bloggerii nu am avut cum să ajung, la invitaţia de a vizita Aeroportul Iaşi am fost alături de aceştia, astfel având ocazia să și cunosc grupul din care făceam parte de ceva timp.

www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu

Întâlnirea cu bloggerii a avut loc în faţa Palatului Culturii din Iaşi, de unde am  plecat într-o scurtă aventură de explorare a Aeroporului Iaşi, acolo unde l-am avut alături tot timpul pe Marius Bodea, preşedintele Consiliului de Administraţie al Aeroportului Iaşi. Deşi vizita la aeroport a început cu o prezentare succintă a acestuia, făcută de ghidul nostru Marius Bodea, prefer ca în aceste câteva rânduri să vă povestesc pe scurt întreaga poveste a Aeroportului Internaţional Iaşi, astfel având posibilitatea de a remarca evoluţia în timp a acestuia.

www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu

Povestea Aeroportului Internaţional Iaşi a început în anul 1905 (activitatea debutând în anul 1926), având o vechime de 111 ani plini de evenimente ce îi redau  astăzi notorietatea după care a tânjit ani la rând. După 21 de ani de la primele zboruri, acesta a primit statutul de aeroport comercial, anul 1969 reprezentând momentul în care acesta începe să fie modernizat, construindu-se o pistă de 1.800 de metri şi un terminal pentru pasageri. Capacitatea de procesare simultană a terminalului era de 150 pasageri/oră pentru traficul intern, respectiv 100 pasageri/oră pentru traficul extern, abia în anul 2001 fiind implementat şi un sistem instrumental de aterizare CAT II.

Anul 2012 este momentul în care s-a dat startul unor transformări majore ale aeroportului, în prezent diferenţa putând fi observată atât pe hârtie, cât şi în realitate, asta dacă aveţi ocazia să ajungeti la aeroport, eventual să beneficiaţi şi de serviciile puse la dispoziţie de acesta în prezent. În aceşti ultimi 4 ani, în cadrul Aeroportului Internaţional Iaşi, din dorinţa creşterii numărului de pasageri, s-a construit un nou terminal T2, ce are o suprafaţă de 1.200 mp, fiind destinat în principal curselor interne. Printre altele, în această perioadă s-a inaugurat şi pista ce are 2.400 de m lungime şi 45 m lăţime, fiind prevăzută cu 2 acostamente a 7,5 m fiecare, 2 căi de rulare şi o platformă prevăzută cu 7 locuri de parcare.

Macheta-aeroportului-international-Iasi

În prezent, Aeroportul Internaţional Iaşi şi-a atins scopul modernizării şi dezvoltării, conform datelor statistice care confirmă acest lucru, plecând de la premisa că în 2012 numărul pasagerilor era de 173.248 (4.800 zboruri), în timp ce în 2015 numărul acestora s-a dublat, ba chiar mai mult, fiind vorba despre 376.865 pasageri (6.088  zboruri). După cum se poate observa, ceea ce nu s-a făcut în 100 de ani, s-a făcut în ultimii 4, astfel că astăzi aeroportul este alcătuit din 3 terminale, T1 – vechiul terminal ce este întrebuinţat doar ocazional pentru cursele speciale şi charter, T2 – terminal destinat zborurilor interne, în timp ce T3 înlocuieşte T1 uneori, destinaţia sa fiind zborurilor externe.

www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu

Prin intermediul acestei vizite am avut ocazia de a ajunge pe pistele de aterizare ale aeroportului, astfel având posibilitatea de a vedea cu ochii mei investiţiile şi modernizările ce au avut loc din 2012 până în prezent (lucrări începute cu bani din Consiliul Judeţean, dar continuate cu fonduri europene atrase pe parcurs). Pe tot parcursul vizitei am fost însoţiţi în continuare de Marius Bodea, alături de care am reuşit să facem şi câteva poze ce vor rămâne ca amintire.

Turul aeroportului alături de bloggerii Kooperativei 2.0 mi-a confirmat informaţiile transmise de Marius Bodea în prima parte a întâlnirii, astăzi cele 3 terminale ale aeroportului având capacitatea de a găzdui toate acele curse dintre Iaşi şi celelalte oraşe ale lumii (Londra, Istanbul, Roma, Veneţia, Catania etc.). Modernizarea și dezvoltarea Aeroportului Internaţional Iaşi au atras după ele doar beneficii pentru Iaşi, astfel putând fi remarcată o creştere a numărului de turişti, a investiţiilor străine şi, nu în ultimul rând, un imbold economic, demonstrat de încasările la bugetul de stat şi  bugetele locale.

prezent

 

Dacă în urmă cu câteva săptămâni nici nu visam la o asemenea experienţă, astăzi  mă gândesc la următoarea vizită la aeroport alături de blogerii Kooperativei 2.0, poate de această dată vom avea ocazia să vedem  mai  multe avioane ce decolează sau  aterizează  pe aeroport. Sper că selfie-ul făcut alături de blogeri în faţa unui avion să fie doar începutul aventurii, data viitoare având posibilitatea de a face un selfie într-un avion alături de căpitan, piloţi și stewardese.

În ciuda faptului că Aeroportului Internaţional Iaşi se află la numai 8 km de Iaşi, astfel având posibilitatea de ajunge acolo în numai 15 minute, regret enorm că până în prezent nu am avut ocazia să îl vizitez, măcar, dacă nu să şi beneficiez de serviciile oferite de acesta, însă mai mult ca sigur voi face acest lucru în lunile ce urmează.

 

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns