Cafeneaua – o afacere a viitorului

În urmă cu câţiva ani, părinţii meu au decis în urma vinderii unui teren de care numai aveau nevoie, să împartă bănuţii obţinuţi Dianei şi lui Radu, singurii lor copii. Iniţiativa părinţilor mei ma suprins, astfel că prima ideea ce mi-a trecut prin minte când am intrat în posesiaacestora, a fost să îi depozitez într-un cont până când găsesc o idee ce afacere în care să investesc.După o bună perioadă de timp în care am cercetat piaţa, m-am decis să îmi deschid o cafenea. Zis şi făcut. În câteva luni, cu ajutorul familiei şi a unor buni prieteni am reuşit să îmi duc planul la bun sfârşit, de care şi astăzi sunt mândră.

evo-7

Timpul a trecut, iar cafeneaua mea a început să aibă succes , deci totul mergea conform planului. În timp cafeneaua mea necesita unele schimbări, însă eu cum sunt mai mereu cu capul în nori, nu am luat în calcul această necesitate. Ideea de a-mi schimba mobilierul în cafenea a fost a fratelui meu , care într-o zi în timp ce savuram împreună o ciocolată caldă  şi mai povesteam una alta, s-a evervat, moment în care l-am întrebat ce a  păţit.

Probabil că şi până atunci mai avusese tentative, însă de această dată a răzbucnit, replica lui fiind ceva de genu: Dar tu nu observi că  mai toate cafenelele din Iaşi au renunţat la scaune şi le-au înlocuit cu canapele şi fotolii? Nu simţi cât de neconfortabile şi uzate sunt? În ritmul asta afacerea ta o să se ducă pe apă sâmbetei, crede-mă !!!

evo-2

După ce i-am ascultat pledoaria, am rămas câteva minute mută …. gândindu-mă la cele spuse de Radu. Analizând situaţia nu am făcut decât să  îi dau dreptate şi să îi cer ajutorul, singură fiindu-mi imposibil să fac această transformare care cerea timp şi imaginaţie. Radu fiind mereu cu telefonul în mână, care este mereu conectat la internet, a şi început să caute oferte. După câteva minute petrecute în lumea lui, îmi zice : EVO horeca, aceasta îi soluţia problemei noastre !!!

evo-4

Evo horeca este o companie ce deţine statutul de importator, producător şi distribuitor de soluţii profesionale în industria horeca. Istoria companiei a început să se scrie în 2002, astăzi lăudându-se peste 1800 de proiecte implementate. Ideea înfiinţării unei agenţii online specializată pe design, proiectare, amenajări interioare şi exterioare pentru industria horeca (hotel, restaurant, catering) a fost una excepţională.

În numai câteva minute Radu mi-a prezentat câteva modele de canapele şi fotolii ce ar putea înlocui cu succes vechile scaune din cafenea. Modelele alese de noi au au fost Canapele modulare club  Novecento, Canapele modulare club Sally şi Fotoliile cu nasturi tip chesterfield. Pentru a nu face o investiţie pe jumătate, am decis să înlocuim şi mesele, acesta fiind unul dintre motive. Un altul a fost acela că având în vedere că am comandat atât fotolii, cât şi  2 tipuri de canapele, mesele trebuiau cumva asortate cu acestea, deci cu alte cuvinte, mesele necesitau a fi schimbate, obligatoriu.

evo-3

Modelele de mese care mi-au făcut cu ochiul şi care mi-au plăcut mereu, le-am identificat şi pe site-ul celor de la Evo horeca. Variantele alese de mine au fost Măsuţa joasă cafea lemn masiv suport reviste pentru cafenea EVO_183 şi Măsuţa joasă cafea lemn masiv dreptunghiulară EVO_294. Pe lângă aceste piese de mobilier, Radu mi-a recomandat să cumpăr şi 2 sau 3 Ţinte tradiţionale joc darts, care cu siguranţă vor distrage atenţia clienţilor, astfel existând varianta de a fi reţinuţi cât mai mult timp în cafenea.

evo

No, dacă el mi-a spus, având în vedere că frecvent e prin cafenele, înseamnă că ştie ceva şi merită învestit. Deci, pe lângă canapele, fotolii şi mese, am achiziţionat şi 3 jocuri darts.  Dacă până a primi mobilierul comandat îmi era foarte greu să îmi imaginez cum va arăta cafeneaua, după instalarea acestuia pot spune că era cu totul altceva. În primele zile după modernizarea ei, de câte ori intram în cafenea avem senzaţia că am greşit locaţia, totul era schimbat.

Acum, la mai bine de 2 luni de la investiţie, se pare că îi pot da dreptate lui Radu. Deşi nu pot afirma că tot timpul cafenea e plină, pot spune totuşi că profitul a crescut. Atmosfera din interiorul cafenelei a devenit o dacă cu schimbarea mobilierului mai practică şi relaxantă. Confortabilul mobilier nu a făcut decât să aducă cât mai mulţi clienţi noi în cafenea şi să îi  provoace pe cei vechi să vină mai des.

evo-1

Acum, mereu am tendinţa de a compara cafenea ce a reuşit să îşi strângă clienţi noi , cu portofoliu EVO horeca, care evoluiază pe zi ce trece. Relaţiile strânse pe care Evohoreca le are cu marile branduri din Europa, ma provocat să mă gândesc şi să identific şi eu colaborarori ce aparţin acestei lumi vastă  a cafelei, cu care poate îm viitor voi reuşi să colaborez. Niciodată nu ştii de unde vine succesul, aşa că merită încercat orice!!

evo-6

Am riscat, mobilier Evohoreca am cumparat … clienţi mai mulţi am adunat.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns