Primeşti mereu tot ceea ce oferi

În urmă cu cinci ani, m-am angajat pentru prima dată şi îmi aduc aminte că eram foarte mândră de noul drum pe care îl alesesem. Eram foarte de faptul  că aveam  un job….un salariu, deci cu alte cuvinte devenisem independentă din punct de vedere financiar. În ciuda faptului că mai eram încă studentă şi trebuia mereu să mă împart între serviciu şi facultate, am continuat drumul ales, cu toate că la început mi-a fost foarte dificil.

Una dintre multele mele responsabilităţi la locul de muncă, a fost aceea de a menţine o strânsă legătură cu toate acele companii care lucra firma la care mă anagajasem. Prima mea misiune, pe care probabil nu am să o uit niciodată, a fost aceea de a contacta societatea ce se ocupa servicii de securitatea muncii, pentru a le aduce la cunoştinţă faptul că firma la care lucram are un nou angajat, subsemnata, bineînţeles.

Imediat ce am adus la conosştinţa acestora, noua modificare din interiorul companiei la care mă angajasem, prima mea intenţie a fost aceea de a căuta informaţii despre societatea cu care vorbisem anterior. Recunosc că eram novice în acea lume, deci singura mea variantă de a iniţia era acea de a mă informa. Primele informaţii pe care le-am căutat au fost acelea de a vedea exact ce domeniu de activitate are societatea şi care e motivul colaborării între compania la care lucram eu şi respectiva societate.

Anunţarea celor ce se ocupau de protecţia muncii Bucureşti cu privire la angajarea mea în cadrul companiei cu care colaborau, a constitui un alt motiv pentru care am început să fac „săpături”, în urma cărora am aflat destul de multe informaţii ce mi-au fost de mare ajutor în momentul în care aceştia au venit la birou pentru a mă înstrui şi a semna tot felul de documente.

Detaliul ce mi-a rămas întimpărit în minte, dintre toate informaţiile citite a fost acela că în cadrul încheierii unor astfel de colaborări, în general cu societăţii ce se au ca obiect de activitate servicii de securitatea muncii, ar fi acela ca acestea să fie de calitate. Motivul ce a stat la baza acestui afirmaţii o constituie grija pe care o are angajatorul faţă de angajat, respectiv responsabilităţile pe care şi le asuma acesta faţă de personal.

O parte integrată a unei strategii manageriale de succes şi eficiente în acelaşi timp este constituită şi de o abordare a aspectelor de securitate şi sănătate la nivelul locurilor de muncă. Mai mult de atât, conform legii (Legea 319/2006, în cadrul căruia sunt prevăzute 45 de sancţiuni drastice privind securitatea muncii) toţi angajatorii au responsabilitatea adoptării unor măsuri pentru protejarea securităţii şi sănătăţii locrătorilor săi, iar dacă acestea sunt de calitate şi aceştia din urmă vor fi mulţumiţi.

Concluzia la care am ajuns în urma tuturor informaţiilor citite, a fost aceea că atâta timp cât angajatorul prin intermediul unei colaborări în ceea ce priveşte securitatea şi sănătatea angajatului la locul de muncă  îi asigură acestuia siguranţă, se asigură pe el însuşi. Calitatea colaborării sale constă în evitarea unor costuri mari accidentele şi îmbolnăvirile, respectiv cu îmbunătăţirea climatului de muncă, reducerea fluctuaţiei personalului şi nu în ultimul rând în creşterea performanţelor economice.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns